2 august 2010

Societate de consum


Sursa imaginii

Făcând una dintre pauzele lungi şi dese (cheia marilor ”succesuri”) m-am delectat cu ceva video-uri cu muzică autohtonă. Am tăiat autohtonă pentru că doar oamenii care o cântă sunt români, muzica vine de prin alte meleaguri. Obişnuinţa mea este să scriu critic despre România, şi vorba ceea: timp să fie că ochi de scos avem cu ce. Eh dar de data asta voi scrie de bine pentru că am fost plăcut surprins.

În tinereţile mele tumultoase când mai mergeam la concerte în Big Mamou, am avut plăcerea să-i prind pe Cyfer şi pe cei ce urmau să devină PhenomenOn. Ce e aşa deosebit la asta? Păi Cyfer, în afară de timbrul deosebit, este unul dintre cei mai mari susţinători din România ai open cords-ului şi este cu adevărat un profesionist, iar PhenomenOn sunt o trupă rock cu media de vârstă undeva la 14-15 ani. Toţi urmează studii muzicale la liceul George Enescu şi cântă de nu e adevărat. Nici nu e de mirare că au fost luaţi sub aripa protectoare de Nicu Covaci după ce i-a văzut o singură dată. Chiar e plăcut să vezi că există şi oameni serioşi care sunt scoşi în faţă.

Ca să închei, pentru că tot am spus de Nicu Covaci, o să-l citez pentru că mi-a plăcut foarte mult ce a spus: ”într-o societate de consum consumi şi te laşi consumat.” Ia consumaţi voi aici şi un interviu cu Nicu Covaci şi doi dintre membrii trupei PhenomenOn.

Later edit: Trei dintre membri au parasit trupa la începutul anului (tobe, bass şi clape) şi au fost înlocuiţi de alţi doi membri (au renunţat la clape). Andrei Balaşa care a fost şi cel care a avut iniţiativa înfiinţării trupei (chitară) este participant (cu premii la activ) la concursuri nationale de chitara clasica şi într-un interviu declara că petrece minim 3-4 ore pe zi cu chitara în mână. Concluziile le trageţi voi.
















2 comentarii: