22 iunie 2010

Învăţa-ţi să scrie-ţi corect


Se pare că devenim pe zi ce trece din ce în ce mai dobitoci. Am primit pe mail o ofertă de la un dezvoltator imobiliar (care nu e unul de scara de bloc, că ăştia au fost "sugruma-ţi" de criză) prin care eram invitat să vizitez noul târg imobiliar online, care se ţine în fiecare zi, la orice oră, condiţia să le meargă site-ul.

Ce m-a belit peste ochi e greşeala care mai apare şi pe primul rând. Comentam pe blogul lui anditzu san un entry legat de educatie si de calitatea procesului. Modul cum miniştrii rând pe rând şi-au bătut joc de sistem şi au făcut zeci de experimente devine deja o tragi-comedie. Cunosc cât de cât mutilările prin care a trecut învăţământului pentru că părinţii mei sunt profesori şi fiecare ministru a venit cu propriile idei, cu propria metodologie şi regula de bază este să schimbe tot ce a făcut ministrul anterior. Că doar el, în genialitatea lui, este actualul şi unicul.

Şi este o explicaţie relativ simplă de ce ministerul învăţământului este cenusăreasa unui guvern: pentru că un asemenea minister nu învârte prea mulţi bani de investiţii. Drept urmare nu prea e de unde se fura. Si atunci ajung ministri ai învăţământului doar tăntălăii cu vise de mărire (prostul ăla fudul), sau ăia care acceptă forţaţi de partid şi care o să-şi bage picioarele.

Acum şi un ministru rezonabil de capabil care ar vrea să schimbe masiv şi în bine se loveste de un puternic refuz din partea propriului minister care este un munte de incompetenţă şi de nepotisme, năşisme, pile, cunoştinţe şi relaţii.

Până una alta va trebui să ne descurcăm cu generaţii întregi de analfabeţi diplomaţi pe care îi va produce învăţământul românesc. Toate ca toate, că şi străbunicii mei au fost aproape toţi analfabeţi, dar aveau bun simţ în pana mea. Ăştia de acum o să ajungă toţi ca nea primarele care este...

Măcar cu ceva avea şi Hitler dreptate, să facă puţină curăţenie :).

4 comentarii:

  1. Ce pretentii ai de la o tara in care toata lumea are o diploma de facultate care valoreaza mai putin decat hartia igienica?

    RăspundețiȘtergere
  2. pana una alta daca esti analfabet ajungi chiar europarlamentar. noi astia, care ne-am chinuit sa invatam cum sa punem cratima corect, ce am realizat?

    iti zic eu, astia vor sa ne indrume bine si sa faca din noi niste oameni de succesuri, insa noi suntem aia reticenti cu "nuu, lasa sa puna copilu mana sa invete, sa intre la poli".

    eu zic sa ne solidarizam impotriva educatiei si sa semnam o petitie: "romani, unit-i-va!".

    RăspundețiȘtergere
  3. Tocmai am facut si eu aceeasi eroare :))
    Am scris din greseala "Uita-ti" in loc de "Uitati", dar mi-am dat seama imediat.

    Oare este o eroare care se face fara sa iti dau seama?

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu e vorba de asta. Dupa ce ai intrat in contact cu greaseala ea iti ramane la nivelul subconstientului si la un moment dat (subconstientul) te determina sa o faci. De ce se intampla asa? Asta trebuie sa intrebi un psiholog, ei pretind ca inteleg cum functioneaza creierul uman :P.

    RăspundețiȘtergere